Strategi

 

Planerad eller

improviserad

kommunikation

Vilken strategi har du som grund i din kontakt med dina målgrupper?

 

Att kunna improvisera i oväntade situationer är en egenskap som är guld värd: en snabbtänkt dribbling på fotbollsplanen, en omkörning på Monza, en snävt rundad port i backarna i Lake Placid.

 

Men det är inte första gången dribblingen, omkörningen eller svängen görs. Den ingår i en noggrann plan för att kunna användas på ren instinkt när det väl gäller.

Ibland hamnar vi i situationer där vi måste reagera och snabbt bemöta det som sker. Har du i grunden en plan, en strategi så klarar du de situationerna mycket bättre.

 

Allt vi gör kommunicerar någonting – alltid.

 

Det finns alltså inget motsatsförhållande mellan planerad och improviserad kommunikation. Istället mår de som allra bäst när de får gå hand i hand.

"Jag vet ingenting om tur. Bara att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag." 

- Ingemar Stenmark

Så: improviserad kommunikation – absolut! Men för att få den att verkligen funka i vårt ständiga kommunikationsflöde behövs genomtänkta strategier och medvetna val som den vilar på.

 

Taloj Kommunikation sparrar dig att hitta kärnan och öka medvetenheten i det du och din verksamhet dagligen kommunicerar med dina kunder.

Produktion

 

Uppdaterat och

varumärkesbyggande

innehåll i alla kanaler?

Content Writing 

Här kan Taloj Kommunikation bland annat stötta med att producera copy, filmmanus, pressmeddelanden, nyhetsbrev, artiklar för webb, annonser och inlägg i sociala medier.

Projektledning 

Krävs det lite extra förstärkning vid dina marknadsaktiviteter?

 

Taloj Kommunikation backar upp, vare sig det gäller kampanjer, mässdeltagande, kommunikationsplanering eller digital innehållsstrategi.

Formgivning / design 

Digitalt eller print?

Webbplatsproduktion, trycksaker, layout, annonser, säljmaterial, grafisk profilering – Taloj Kommunikation hjälper dig med att antingen producera eller sätta dig i kontakt med duktiga formgivare i nätverket för att spetsa till din visuella identitet.

Rådgivning

 

Redan koll på din kommunikation?

- Bra!

Ibland kan det ändå kännas tryggt att ha någon att bolla sina utanför-lådan-idéer med eller bara få bekräftat att de faktiskt är riktigt bra.

 

Taloj Kommunikation finns alltid som längst ett mail, en LinkedIn-kontakt eller telefonsamtal bort om du skulle behöva snabb rådgivning.

 

Kanske funderar du på hur ofta du borde skicka ut ditt nyhetsbrev och till vilka? Eller på vilka aktiviteter och insatser som bygger ditt varumärke och ger utdelning kopplat till affärsplanen?

 

Hör av dig så ser vi tillsammans över dina behov över en analog eller digital kaffe!

oskar@taloj.se

0768-24 23 20

Östergötland, Sverige.

© Taloj Kommunikation 2020