Strategi
Planerad eller
improviserad
kommunikation
Vilken strategi har du som grund i din kontakt med dina målgrupper?
Att kunna improvisera i oväntade situationer är en egenskap som är guld värd: en snabbtänkt dribbling på fotbollsplanen, en omkörning på Monza, en snävt rundad port i backarna i Lake Placid.
Men det är inte första gången dribblingen, omkörningen eller svängen görs. Den ingår i en noggrann plan för att kunna användas på ren instinkt när det väl gäller.
Ibland hamnar vi i situationer där vi måste reagera och snabbt bemöta det som sker. Har du i grunden en plan, en strategi så klarar du de situationerna mycket bättre.
Allt vi gör kommunicerar någonting – alltid.
Det finns alltså inget motsatsförhållande mellan planerad och improviserad kommunikation. Istället mår de som allra bäst när de får gå hand i hand.
"Jag vet ingenting om tur. Bara att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag."
- Ingemar Stenmark
Så: improviserad kommunikation – absolut! Men för att få den att verkligen funka i vårt ständiga kommunikationsflöde behövs genomtänkta strategier och medvetna val som den vilar på.
Taloj Kommunikation sparrar dig att hitta kärnan och öka medvetenheten i det du och din verksamhet dagligen kommunicerar med dina kunder.
Produktion
Uppdaterat och
varumärkesbyggande
innehåll i alla kanaler?
Content Writing
Här kan Taloj Kommunikation bland annat stötta med att producera copy, filmmanus, pressmeddelanden, nyhetsbrev, artiklar för webb, annonser och inlägg i sociala medier.
Projektledning
Krävs det lite extra förstärkning vid dina marknadsaktiviteter?
Taloj Kommunikation backar upp, vare sig det gäller kampanjer, mässdeltagande, kommunikationsplanering eller digital innehållsstrategi.
Formgivning / design
Digitalt eller print?
Webbplatsproduktion, trycksaker, layout, annonser, säljmaterial, grafisk profilering – Taloj Kommunikation hjälper dig med att antingen producera eller sätta dig i kontakt med duktiga formgivare i nätverket för att spetsa till din visuella identitet.